Zaznacz stronę

Regulamin sklepu dla Franczyzobiorców
– Ogólne Warunki Współpracy – OWW

§1
Postanowienia ogólne

  1. Niniejsze Ogólne warunki współpracy („OWW”) określają zasady zawierania pomiędzy Matplaneta Sp. z o.o. z siedzibą w Warszawie, al. KEN 95 (zwaną dalej „Sprzedającym”), a przedsiębiorcami/podmiotami prowadzącymi działalność gospodarczą lub zawodową („Klient”) umów sprzedaży rzeczy ruchomych („Towary”), na potrzeby dalszej sprzedaży bądź własne, przy wykorzystaniu środków porozumiewania się na odległość oraz korzystania przez Klientów ze sklepu internetowego Franczyza Matplaneta, dostępnego pod adresem internetowym www.franczyza.matplaneta.pl
  2. Właścicielem sklepu internetowego www.franczyza.matplaneta.pl („Sklep internetowy”) oraz praw autorskich do treści tam prezentowanych, jest Spółka Matplaneta Sp. z o.o. z siedzibą w Warszawie, al. KEN 95, wpisana do rejestru przedsiębiorców prowadzonego przez Sąd Rejonowy dla m.st. Warszawy w Warszawie, XIII Wydział Gospodarczy KRS pod numerem KRS 0000844801, posiadająca kapitał zakładowy w wysokości 100.000 złotych, NIP 1132877516, REGON 147241988.
  3. Sklep jest przeznaczony tylko i wyłącznie dla Partnerów Franczyzowych Matplaneta sp. z o.o.
  4. Ilekroć w OWW jest mowa o Kliencie, należy przez to rozumieć Przedsiębiorcę zgodnie z art. 4 ustawy z dnia 6 marca 2018 r. – Prawo przedsiębiorców (t.j. Dz. U. z 2021 r. poz. 162), a także osobę prawną oraz jednostkę organizacyjną niebędącą osobą prawną, której przepisy szczególne przyznają zdolność prawną, a która dokonuje lub zamierza dokonać zamówienia lub korzysta z innych usług Sklepu Internetowego, w celu związanym z działalnością zawodową lub gospodarczą (z wyłączeniem Konsumentów).
  5. Ilekroć w OWW jest mowa o Profilu Klienta należy przez to rozumieć Usługę dostępną na stronie internetowej Sklepu, za pomocą której Klient podając swoje dane osobowe, uzupełnia konto użytkownika, przy użyciu którego może dokonywać zakupu Towarów. Login i hasło do Sklepu Klient otrzymuje od Matplaneta sp. z o.o.
  6. Ilekroć w OWW jest mowa o Formularzu Zamówienia należy przez to rozumieć usługę dostępną na stronie internetowej Sklepu, za pomocą której Klient może dokonać zakupu Towarów.
  7. Informacje o Towarach zamieszczone w katalogu oraz na stronach internetowych Sklepu Sprzedającego nie stanowią oferty handlowej (sprzedaży) w rozumieniu art. 66 lecz zaproszenie do zawarcia umowy określone w art. 71 Ustawy Kodeks cywilny (Dz. U. z 2018 r., poz. 1025 z późn. zm.).
  8. W zakresie usług świadczonych drogą elektroniczną niniejsze OWW są regulaminem, o którym mowa w art. 8 ustawy z dnia 18 lipca 2002 r. o świadczeniu usług drogą elektroniczną (Dz. U. z 21017 r., poz.1219 z późn. zm.). OWW skierowane są do wszystkich Klientów Sklepu Internetowego. Klient zobowiązany jest do przestrzegania wszystkich postanowień OWW.
  9. Warunkiem korzystania z usług prezentowanych w katalogu oraz Sklepu Internetowego jest każdorazowe zapoznanie się z niniejszymi OWW i ich akceptacja.

§2
Składanie zamówień

  1. Informacje podane w Profilu Klienta oraz w Formularzu Zamówień powinny być zgodne z prawdą oraz aktualne.
  2. Sprzedający podejmuje wszelkie możliwe środki techniczne i organizacyjne, zapobiegające pozyskaniu i modyfikacji przez osoby nieupoważnione danych podawanych podczas uzupełniania Profilu Klienta oraz podczas składania zamówień.
  3. Skuteczne dokonanie zamówienia możliwe jest jedynie w przypadku, gdy wybrany przez Klienta Towar jest dostępny w magazynie Sprzedającego. Informacja o dostępności znajduje się na podstronie internetowej, odnoszącej się do konkretnego Towaru. W przypadku nieskutecznego złożenia zamówienia, wynikającego z niezgodności informacji podanych na stronie, z rzeczywistym stanem magazynowym Sprzedającego, Klient jest informowany o tym fakcie i ma możliwość zmiany zamówienia w całości lub w części. W przypadku niemożliwości wykonania zamówienia, wobec braku dostępności wybranego Towaru, Sprzedającemu przysługuje prawo odstąpienia od całości lub części umowy, a zamówienie zostanie w całości lub części anulowane, o czym Klient otrzyma informację drogą elektroniczną, na podany przez niego adres e–mail. Dokonana przez Klienta zapłata za zamówiony Towar, który nie może zostać dostarczony, zostanie przez Sprzedającego zwrócona w terminie 7 dni od dnia skutecznego poinformowania Klienta o niemożliwości zrealizowania zamówienia.
  4. Zamówienia na Towary dostępne w katalogu lub Sklepie Internetowym są składane za pośrednictwem Formularza Zamówień, dostępnego w katalogu lub na stronie Sklepu.
  5. Złożenie zamówienia za pośrednictwem Formularza Zamówień jest możliwe przez całą dobę, we wszystkie dni tygodnia.
  6. Złożenie zamówienia następuje poprzez zalogowanie się na stronie Sklepu, dodanie Towaru do koszyka i potwierdzenie woli złożenia zamówienia. W przypadku braku uzupełnienia przez Klienta Profilu Klienta, warunkiem złożenia zamówienia jest dodatnie Towaru do koszyka, wypełnienie w Formularzu Zamówień wszystkich wymaganych danych koniecznych do wysyłki Towaru oraz podjęcie innych czynności technicznych w oparciu o wyświetlane Klientowi komunikaty lub informacje.
  7. Zamówienie wiąże się z obowiązkiem zapłaty.
  8. Zdjęcia produktów umieszczane są w katalogu i na stronie Sklepu Internetowego w celach przykładowych i służą wyłącznie prezentacji konkretnie wskazanych na nich produktów. Specyfika wydruku katalogu oraz indywidualne ustawienia komputera mogą powodować różnice pomiędzy wizualizacją produktu a rzeczywistym wyglądem produktu (kolor, proporcje itp.).

§3
Warunki dostawy

    1. Dostawa następuje do 14 dni od dnia zaksięgowania wpłaty.
    2. Dostawa zamówionych i dostępnych Towarów realizowana jest do 14 dni roboczych od daty potwierdzenia przyjęcia zamówienia. Proponowane metody dostawy zależą od rodzaju zamówionego produktu i zostaną one określone po złożeniu zamówienia, aby zagwarantować jak najlepsze terminy dostawy.
      a) Wysyłki kurierskie – do 5 dni roboczych.
      b) W sezonie powyższe terminy mogą ulec zmianie o czym informujemy Klientów indywidualnie przy potwierdzeniu zamówienia drogą elektroniczną lub telefoniczną.
    3. Za przesyłki do wartości 1500 zł netto, Sprzedający pobiera zryczałtowaną opłatę za transport kurierem w wysokości 25 zł, a za paczkomat 20 zł. Koszt wysyłki Towaru ponosi Klient i jest on doliczany do ceny za wybrany towar.
    4. Zamówienia o wartości powyżej 1500 zł netto, dostarczane są na koszt Sprzedającego.
    5. W przypadku chwilowej niedostępności części zamówionych przez Klienta produktów, Sprzedający niezwłocznie dośle Towar na swój koszt.
    6. Klient wyraża zgodę na wystawianie i przesyłanie drogą elektroniczną, na wskazany przez siebie adres e-mail, elektronicznego obrazu dokumentów rozliczeniowych, w szczególności takich jak: faktury z załącznikami, faktury korygujące z załącznikami i formularzy. Niniejsza zgoda uprawnia Sprzedającego również do wystawiania i przesyłania faktur w formie elektronicznej, zgodnie z rozporządzeniem ministra finansów z dnia 17 grudnia 2010 r. w sprawie przesyłania faktur w formie elektronicznej, zasad ich przechowywania oraz trybu udostępniania organowi podatkowemu lub organowi kontroli skarbowej.
    7. Jeżeli adres dostawy jest inny niż adres płatnika Sprzedający prosi o bardzo wyraźne zaznaczenie tego faktu na formularzu zamówienia.
    8. Klient, odbierając przesyłkę z zamówieniem, powinien sprawdzić stan przesyłki.
    9. Sprzedający stawia zamówione przez Klienta produkty do jego dyspozycji w dacie sprzedaży (wystawienia faktury). Jeśli Klient nie odbiera produktów z magazynu Sprzedającego, uważa się, że Strony zawarły umowę składu i Klient upoważnił Sprzedającego do składowania produktów, których opis, ilość i wartość określona jest w treści faktur/-y. Przyjęcie do magazynu następuje na okres 120 (sto dwadzieścia) dni począwszy od daty wystawienia faktury VAT. Sprzedający zapewnia, że w celu zachowania produktów oddanych na skład w stanie niepogorszonym, do czasu wydania ich Klientowi albo innej uprawnionej osobie, zapewnia warunki przechowania, odpowiadające cechom rzeczy określonym w treści faktur/-y. Wynagrodzenie Sprzedającego zawarte zostało w cenie sprzedaży produktów składowanych i z tego tytułu Klient nie ponosi żadnych kosztów bądź opłat. Klient udziela Sprzedającemu upoważnienia do dokonania wszelkich niezbędnych czynności faktycznych i prawnych w celu objęcia sprzedanych produktów procedurą składu. Sprzedający zobowiązany jest wydać produkty Klientowi na każde jego żądanie. Wydanie produktów zostanie potwierdzone przez Sprzedającego dokumentem w postaci dowodu WZ i z chwilą wydania przechodzi na Klienta ryzyko utraty, ubytku lub uszkodzenia produktów. Sprzedający może z ważnych przyczyn, w każdym czasie, wezwać Klienta do odebrania produktów, wyznaczając odpowiedni termin ich odebrania.

§4
Sposoby zapłaty

Standardową formą płatności jest płatność online. Dane bankowe: BNP Paribas , numer rachunku: 24 1750 0012 0000 0000 4103 0283.

§5
Ceny

  1. Wszystkie ceny podane w katalogu i zamieszczone na stronie internetowej Sklepu są podawane w złotych polskich i są cenami netto (nie zawierają obowiązującego podatku VAT) i nie zawierają informacji dotyczących kosztów dostawy. Ceny brutto widoczne są w podsumowaniu zamówienia.
  2. W przypadku gdy po dniu wydania katalogu, na skutek zaistnienia okoliczności niezależnych od Sprzedającego a leżących po stronie producentów, importerów, dostawców lub dystrybutorów (m.in. zmiana kursu walut, zmiana cen surowców, materiałów, kosztów transportu) nastąpi zmiana cen sprzedaży, Sprzedający zastrzega sobie prawo do zmiany cen, przy czym nowe ceny zostaną niezwłocznie podane do wiadomości poprzez umieszczenie ich na stronie Sklepu Internetowego. W takim przypadku, nowe ceny podane na stronie Sklepu Internetowego, zastępują dotychczasowe ceny podane w katalogu.

§6
Jakość i gwarancje

Towary sprzedawane przez Sprzedającego są fabrycznie nowe i najwyższej jakości.

§7
Warunki reklamacyjne

  1. Dokonując odbioru przesyłki, Klient zobowiązany jest do sprawdzenia, czy opakowanie lub/i Towar nie posiadają uszkodzeń powstałych podczas transportu. Jeżeli opakowanie lub/i Towar posiadają uszkodzenia, Klient ma prawo nie przyjmować przesyłki, spisując wraz z kurierem/kierowcą protokół szkody, zawierający opis szkody, datę i podpis kuriera/kierowcy. O zaistniałej sytuacji należy niezwłocznie (w terminie 3 dni) powiadomić Sprzedającego, pod rygorem utraty prawa do reklamacji. Warunkiem rozpatrzenia przez Sprzedającego reklamacji jest przesłanie kopii dokumentu dostawy ze sporządzoną w obecności kuriera/kierowcy adnotacją dotyczącą uszkodzenia. Sprawdzenie przesyłki przy odbiorze jest niezbędnym warunkiem ewentualnych roszczeń Klienta z tytułu uszkodzeń bądź utraty przesyłki w transporcie.
  2. W przypadku skorzystania z prawa reklamacji należy wypełnić formularz reklamacji dostępny na stronie internetowej www.matplaneta.pl oraz odesłać wraz z reklamowanym Towarem oraz dowodem zakupu (paragonem albo fakturą). Klient jest zobowiązany do niezwłocznego zgłoszenia reklamacji Sprzedającemu po wykryciu wady Towaru. Do zachowania terminu wystarczy wysłanie zawiadomienia przed jego upływem.
  3. Sprzedający ma prawo do 30-dniowego okresu rozpatrzenia reklamacji od chwili otrzymania Towaru, a o podjętych czynnościach niezwłocznie poinformuje Klienta
  4. Reklamacje dotyczące wyłącznie ilości dostarczonego Towaru powinny zostać zgłaszane przez Klienta w terminie 7 dni od daty wydania Towaru, pod rygorem utraty prawa do reklamacji.
  5. Sprzedający dopuszcza możliwość zwrotu zakupionego towaru w terminie 10 dni kalendarzowych.
  6. Termin ten jest terminem nieprzekraczalnym i liczy się od dnia wydania rzeczy, a gdy umowa dotyczy świadczenia usługi – od dnia jej zawarcia. Do zachowania tego terminu wystarczy wysłanie oświadczenia przed jego upływem.
  7. Zwracany w tym trybie Towar musi być w pełni kompletny, nie może nosić śladów używania świadczących o innym wykorzystywaniu, niż tylko do celów jego sprawdzenia i powinien zostać opakowany w odpowiedni sposób, zapewniający brak uszkodzeń w trakcie transportu.
  8. Zwrot Towaru powinien nastąpić niezwłocznie, nie później niż w terminie 14 dni kalendarzowych od dnia złożenia oświadczenia o odstąpieniu od umowy. Odstępując od umowy Klient odsyła Towar do Sprzedającego, a Sprzedający dokonuje weryfikacji w myśl pkt. 7 powyżej. Po stwierdzeniu zgodności z regulaminem Klient otrzymuje zwrot zapłaconej ceny. Klient pokrywa koszty związane z prawidłowym zabezpieczeniem i odesłaniem Towaru do Sprzedającego.
  9. W przypadku gdy dostarczony Towar jest niezgodny z zamówieniem należy niezwłocznie dokonać zgłoszenia nie później jednak niż w terminie 7 dni kalendarzowych od momentu dostawy.

§8
Ochrona Danych osobowych

Zgodnie z art. 13 Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE, ogólne rozporządzenie o ochronie danych, („Rozporządzenie” lub „RODO”) informujemy, iż:

    1. Administratorem Pani/Pana danych osobowych jest Matplaneta Sp. z o.o. z siedzibą w Warszawie, 02-777 Warszawa al. KEN 95, wpisana do rejestru przedsiębiorców prowadzonego przez Sąd Rejonowy dla m.st. Warszawy w Warszawie, XIII Wydział Gospodarczy KRS pod numerem KRS 0000844801, posiadająca kapitał zakładowy w wysokości 100.000 złotych, NIP 1132877516, REGON 147241988, jako „Spółka” lub „Administrator”.
    2. We wszystkich sprawach związanych z ochroną danych osobowych należy kontaktować się za pośrednictwem poczty elektronicznej pod adresem biuro@matplaneta.pl
    3. Pani/Pana dane osobowe przetwarzane będą w celu realizacji złożonego Zamówienia oraz zawarcia umowy. Pozyskane dane osobowe przetwarzane będą w sposób legalny i zgodny z prawem.
    4. Podstawą prawną przetwarzania danych osobowych mogą być:
      a. zgoda – tj. dobrowolnie wyrażona przez Panią/Pana zgoda na przetwarzanie danych, wskazana w art. 6 ust. 1 lit. a) RODO,
      b. wymogi kontraktowe – tj. konieczność dysponowania danymi na potrzeby wykonania zawartej umowy lub podjęcia na Pani/Pana wniosek działań przed jej zawarciem, wskazane w art. 6 ust. 1 lit. b) RODO,
      c. wymogi ustawowe – tj. konieczność wypełnienia przez Spółkę obowiązków prawnych wynikających z przepisów prawa, wskazane w art. 6 ust. 1 lit. c) RODO,
      d. uzasadnione wymogi administratora – tj. konieczność realizacji prawnie uzasadnionych
      e. interesów Spółki, wskazane w ar t. 6 ust. 1 lit. f) RODO.
    5. Odbiorcami Pani/Pana danych osobowych będą wyłącznie podmioty uprawnione do uzyskania danych osobowych na podstawie przepisów prawa.
    6. Pani/Pana dane osobowe przetwarzane tak długo, jak długo będzie to niezbędne do realizacji celów określonych w pkt. 3 i 5 powyżej albo do czasu skutecznego wniesienia sprzeciwu wobec ich przetwarzania.
    7. Posiada Pani/Pan prawo do żądania od Administratora dostępu do danych osobowych, ich sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania, wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania danych, przenoszenia danych oraz prawo do cofnięcia zgody.
    8. Ma Pani/Pan prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego – Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych, w przypadku uznania, że przetwarzanie danych osobowych narusza przepisy prawa.
    9. Podanie danych osobowych jest dobrowolne, lecz niezbędne do prawidłowego wykonania Zamówienia oraz umowy, ich niepodanie może skutkować brakiem możliwości prawidłowej realizacji Zamówienia.
    10. Pani/Pana dane osobowe nie podlegają zautomatyzowanemu podejmowaniu decyzji, w tym profilowaniu.

§9
Postanowienia końcowe

  1. Sprzedający zastrzega sobie prawo do dokonywania zmian OWW. Klient dokonując zakupów w Sklepie, każdorazowo zobowiązany jest do zapoznania się z aktualną wersją OWW i jej akceptacji. Aktualna wersja OWW dostępna jest również w formacie pdf. wraz z datą, od której obowiązuje. Zmiany OWW nie mogą naruszać praw nabytych Klientów korzystających ze Sklepu.
  2. Zmiana OWW zostanie również przesłana Klientowi na wskazany przez niego adres e-mail. Klient zostanie poinformowany o zmianie OWW z 14-dniowym wyprzedzeniem.
  3. Spory wynikające ze stosowania niniejszych OWW i w związku z wykonywaniem zawartych umów między Sklepem a Klientami, będą rozpatrywane przez sąd powszechny właściwy według przepisów o właściwości rzeczowej i miejscowej zgodnie z ustawą z dnia 17 listopada 1964 r. Kodeks postępowania cywilnego (Dz. U.nr 43 poz. 296 ze. zm.).
  4. W sprawach nieregulowanych niniejszymi OWW stosuje się przepisy:
    a) Ustawa z dnia 18 lipca 2002 r. o świadczeniu usług drogą elektroniczną (t.j. Dz. U. z 2020 r. poz. 344),
    b) Ustawa z dnia 23 kwietnia 1964 r. Kodeks cywilny (t.j. Dz. U. z 2020 r. poz. 1740 z późn. zm.),
    c) Ustawa z dnia 10 maja 2018 r. o ochronie danych osobowych (t.j. Dz. U. z 2019 r. poz. 1781),
    d) Ustawa z dnia 6 marca 2018 r. – Prawo przedsiębiorców (t.j. Dz. U. z 2021 r. poz. 162)